Genève-Ballavais - Reisverslag uit Loisin, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Genève-Ballavais - Reisverslag uit Loisin, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Genève-Ballavais

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Augustus 2020 | Frankrijk, Loisin

Vandaag de verbinding tussen de GR5 en de route naar Santiago de Compastela gelegd. De aansluiting ging in stilte voorbij. Geen romgeroffel of een comité van ontvangst met een enorme bis gladiolen. Gelukkig maar, als extra bagage zou ik er niet vrolijker van geworden zijn.

De ochtend begon even goed wel apart.

Ik had al een paar dagen last van een kroon die los zat.

S'ochtends terug op de route heb ik eerst een tandarts gebeld. Google is wat dat betreft een wondermiddel. En gelukkig is Engels geen probleem in Genève. Ja, er was ruimte: 18:40 schikte dat?

Ehuh nee, uitleg gegeven: trektocht, GR5, alleen ff op doortocht. "Wilt u even wachten, ik ga de tandarts raadplegen". Na een vd meest afschuwelijkste wachtmuziekjes, "ja kan 10:40?". Ja, Nou graag.

Een wandeltochtje door Genève. 20 minuten te vroeg en nog wat foto's ook gescoord.

Uiteindelijk bleek bij de tandarts na een röntgenfoto, dat de kroon niet los zat maar de hele kies.

Hij kon m wel gelijk ff trekken.

Nou liever niet, hoelang kan hij nog blijven zitten? Ohh weken misschien maanden.

Nou dan ga ik wel naar mn eigen tandarts, over 3 weken.

"Ok goed, hier een receptje voor antibiotica, maagbeschermer, pijnbestrijding en wat tegen de diaree.

Je weet immers maar nooit.

U wordt vriendelijk bedankt, heeft u nog vragen." Bij het zien van de rugzak.

Kwam de opmerking "oh, dat wil ik ook nog altijd doen, maar ik heb geen tijd" Waarop de receptioniste zachtjes zei "Ja, en ook de boddy niet"

De bivak bij de landingsbaan was uiteindelijk gelukkig niet zo slecht als ik vreesde. Het laatste vliegtuig landde om 01:00.en het wegverkeer was ook rustig tot 6:00. Dat is toch de tijd dat ik wakker wordt.

Verder was het niet zo afgelegen als ik dacht. Er kwamen in de loop vd avond een hele stoet mensen langs.

Iedereen had waarschijnlijk de hitte vermeden en kwam nu nog even een luchtje scheppen. Van de meesten kreeg ik een vriendelijk bonjour of bonnuit. Sommige zagen me niet eens.

Genève is een mooie stad, groot en luidruchtig. In iedere grote winkelstraat worden in tientallen winkels horloges, zakmessen en chocolade aangeboden. Hoeveel zakmessen zal een gemiddelde Zwitser per jaar kopen, waarschijnlijk net zo veel als een gemiddelde Hollander aan klompjes koopt in Amsterdam.

De promenade langs het meer is een groot pretpark met restaurants, stalletjes en attracties.

Een gezellige drukke bedoening langs het water met veel badgasten. Ik had een fris windje tegen. Een stuk beter te doen dan gisteren.

Ik ben uiteindelijk doorgelopen tot 1km voor Lousin.

Naast een houtopslag mn bivak gemaakt, een mooi beschutte plek en rustiger dan gisteren. De houtopslag was een mooi object om als aanrechtblad te dienen bij het koken. Er brak een enorme onweersbui los toen ik net klaar was met koken.

Uiteindelijk was de nacht minder stil dan mn vorige bivak naast de snelweg

De natuur kan de mens qua lawaai makkelijk overtreffen. We kunnen daar wel een voorbeeld aan nemen.

Foto's:

De tekstlengte bij de foto's is zeer beperkt.

Stoel: tijdens het bivak begin je een stoel zeer te waarderen.

De uitvinder vd stoel verdiend wat mij betreft een Nobelprijs. Hier in Genève iig een monument voor de uitvinder.

Llieveheersbeestje: zelfs de stippen op het lieveheersbeestje zijn in Zwitserland regelmatig.


  • 16 Augustus 2020 - 11:22

    Wilma:

    Met een selfie mag je wel wat meer lachen Rob anders lijkt het of je toch nog Pittige kiespijn hebt

  • 16 Augustus 2020 - 11:37

    Eveline B. :

    Hoi Rob,
    Wat leuk dat we weer met je “mee” kunnen lopen! Hoe lang blijf je dit keer weg? Hoe veel km ga je lopen?
    Ik lees in ieder geval weer mee :-)
    Groetjes,
    Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 12101

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: