Saint Cergue-Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Rob Duim - WaarBenJij.nu Saint Cergue-Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Saint Cergue-Genève

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Augustus 2020 | Zwitserland, Genève

Vandaag kan met één woord samengevat worden: Heet.

Het eerste deel van dIt GR5 deel is afdalen en daarna vlak. Niet verkeerd voor de eerste dagen.

Na de afdaling vanaf St. Cergue alleen nog wat minimale glooiingen. Soms wat bos maar veel weg. Omdat ik via Genève wil lopen, loop ik wel een boottochtje over het meer van Genève mis. De standaard oversteek naar de Alpen.

Ik loop via Genève omdat ik daar in 2014 ben begonnen met mn tocht naar Santiago de Compastela. Dit stukje legt de verbinding tussen de Waddenzee- Pieterpad -GR5- Saintiago- Finesterra- Atlantische Oceaan.

Belangrijk: nee.

Voor mij wel leuk om mezelf op die lijn door Europa te zien staan.

DIt jaar zal ik het niet halen, maar volgend jaar wil ik de Middellandse zee aan dit wandelnetwerkje toevoegen.

Een groot deel van de dag met een paraplu op gelopen. Dit houdt een hoop hitte tegen.

Verder ieder spoortje schaduw benut.

Ik heb nu mn bivak ergens naast de aanvliegbaan van t vliegveld van Genève opgeslagen. Ook nog vlak langs een snelweg, deze goortvzeket thuis in de top 5 van slechtste bivak ooit. Maar wel met een bankje en een mini stroompje er naast.

Onder weg werd ik tijdens mn lunch aangesproken door een oudere joggende Zwitserse man. Hij waarschuwde voor slangen, niets eng maar rustig opletten. Verder had hij een aanknopingspunt met mn marathon van Amsterdam-shirt.

Dat was zijn eerste marathon.

DN ontmoet je toch zomaar een dan onrmoet je zomaar een broeder in de sport.

Verder drong hij er op aan dat ik een boek van ene Stephenson moest lezen, die trok met een ezeltje door Frankrijk, de Severen?(een gebied bij Marseille)

En ik had veel van hem weg. Mijn grapje over of ik op de ezel van Stephenson leek, kwam niet binnen.

Daarmee vraagt mijn Frans net iets te veel van de taalflexibiliteit deze man.

Bin het weglopen werd mmister Stephenson nog een aantal keren onder mij aandacht gebracht.

Vooral gaan lezen deze Schotsman.

-------#-

De kapelklokken

Van Chavanes klinken hard. 

Tijdens het rusten.

Haiku 96

--------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 12097

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: