Dag: 6 Teunenbergweide tm Zoersel - Reisverslag uit Zoersel, België van Rob Duim - WaarBenJij.nu Dag: 6 Teunenbergweide tm Zoersel - Reisverslag uit Zoersel, België van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Dag: 6 Teunenbergweide tm Zoersel

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Augustus 2022 | België, Zoersel

Met dit hete weer hoef je een aantal zaken niet meer te vermelden: dat het heet is, dat je de tent droog kunt inpakken of dat je droog hebt gelopen.

Maar wellicht gaat eea veranderen qua weer. Het schijnt 7°C koeler te worden. 34 of 27°C maakt een hoop uit. Het is een prima temp. nog steeds boven het zomerse gemiddelde, maar haalt wel het felle van de hitte eraf. Regen zou natuurlijk ook een unicum zijn.

We zullen zien wat het weer de komende dagen brengt.

Vandaag in Olen wat luxe boodschappen gedaan, een croissant en wat fruit voor onderweg.

Vanaf Olen loopt de route langs het beekje/riviertje de vuilvaartloop/loopke. Heerlijk lommerrijk.

------

We lopen westwaarts.

Babbelend en kronkelend.

Het beekje en ik.

Haiku: 288

---------

Onderweg met wat tegengangers gesproken. De meeste lopen nu een deel vd GR5. Een enkele gaat helemaal door naar Nice of slaat onderweg af naar Santiago. Een Santiagoganger raadde me aan om in Voersel te fourangeren, want verder zou er nog maar weinig gelegenheid meer zijn, omdat de route langs de stillere randen vd dorpen en plaatsen gaat. Deze ontmoeting vond op het juiste moment plaats. 200m verder moest ik rechts afslaan om op 1km afstand vd route bij de Carrefour in te slaan. Zo een boodschapje levert gelijk een puzzeltje op hoe het in de rugzak te krijgen en een belasting voor de schouders en voeten. Van de 30km voor vandaag zijn er zo'n 10km met extra gewicht.

Op de 30km struikelde ik bijna over het bord van een jeugdherberg de Gagelhof. De 2e keer nu dat ik niet in een bivak slaap. Ik vond het allang goed. Voor vandaag was 't genoeg, verder waren in deze buitenwijk van Zoersel geen geschikte bivakplaatsen.

De JHB was eigenlijk nog niet open. Maar de huiswachten vonden het prima om mij al binnen te laten.

Ik kreeg kamer 13 en dat op de 13e.

Dat kan geen toeval zijn.

Even lekker gedoucht en in de JHB-keuken op m'n eigen gaspitje gekookt.

Samen met de huiswachten gegeten en het uitgebreid over de verschillen tussen Belgen en Nederlanders gehad.

Zo eten wij ons gekookt eitje verkeerd. Wij pellen het en beleggen er een broodje mee. Uiteraard hoor je zo een eitje te onthoofden en leeg te lepelen.

Er schijnt zelfs een 'ei-grens' te bestaan. Noordelijk daarvan heb je de pellers. Ten zuiden daarvan heb je de lepelaars. Waar die grens precies liep, dat konden ze me niet zeggen. Nog zo een verschil dat nooit opgelost zal worden is het onderscheid tussen lopen, rennen en stappen.

Kortom een genoeglijke avond, waarbij het schrijven vh blog er een beetje bij inschoot.

Nb: een foto weigert zich te laten draaien, mijn excuus hiervoor.

• 16 Augustus 2022 - 19:08

Irene:

Ha Rob,
    Wat Belgische tendensen meen ik te bespeuren in je verslag.... Haha...! Kan niet zeggen wat, waar...
    Haiku 288 is een juweeltje!