Giromagny - Echenans sous Mont Vaudois - Reisverslag uit Échenans-sous-Mont-Vaudois, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Giromagny - Echenans sous Mont Vaudois - Reisverslag uit Échenans-sous-Mont-Vaudois, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Giromagny - Echenans sous Mont Vaudois

Blijf op de hoogte en volg Rob

20 Augustus 2019 | Frankrijk, Échenans-sous-Mont-Vaudois

Giromagny ligt aan de voet vd Vogezen, Frankrijk-kenners moeten me maar corrigeren als ik iets niet juist neerzet. Vanaf hier moet je een soort vlakte oversteken om de Jura, het gebergte op de grens van Zwitserland en Frankrijk, te bereiken. Vanmorgen bij het opbreken vh bivak kreeg ik bezoek van een stel koeien in het weiland naast het bos. Het was erg interessant wat ik daar allemaal deed tot ik dichterbij kwam, toen werd het te eng en hadden ze iets verderop te doen.

Na de omweg van gisteren is het vandaag weer gelukt om op een GR5xx(532?) terecht te komen. Nu had ik het eerder door en had ik de GR5 weer vlot opgepakt. Een groot gedeelte redelijk vlak gelopen. Er moet bij Belfort nog wel een bergruggetje overgestoken worden. Hier is een historisch fortenstellsel. Bovenop dit ruggetje begon het te regenen/miezeren. Daarna is t niet meer droog geworden.

In het dorpje Echenans sous Mont Vaudois vroeg ik bij de Mairie aan de burgermeester of er een gite d'etape was? Niet hier, wel in een dorp 3-4km verderop!! Maar die bleek tel. onbereikbaar. Op zijn vraag of t alleen om slapen of ook om eten ging? Zei ik alleen slapen, en dat ik m'n tent ook wel onder de overkapping bij de Mairie kon opzetten als dat mocht. Na enig overleg met een andere gemeentewerker kon ik de tent wel op de vide plaatsen tussen de Mairie en de Ecole in en het schooltoilet gebruiken. 

Het opzetten vd tent was wel wat improviseren, maar het begon ook steeds harder te regenen dus ik was al heel tevreden dat ik nu niet in het buiten liep om een bivakplaats te zoeken in het bos.

Slaapt trouwens wel harder dan bosgrond zo'n stenen vloer.


  • 26 Augustus 2019 - 08:43

    Eveline Besseling:

    Hoi Rob, wat een avonturen weer zeg! Wat eet je eigenlijk zo op een dag? Heb je ook wel eens een rustdag tussendoor?? Hier is het 32 graden en we smelten het kantoor uit :-(
    Wandel ze! Groetjes, Eveline

  • 26 Augustus 2019 - 19:47

    Irene:

    Ha Rob, dat was echt wel netwerken met de burgemeester! Met goed resultaat! We zien de foto’s zeker nog? Inmiddels ben je al een stuk verder, veel wandelplezier en groet van je liefhebbende zus, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 12169

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: