Pontarlier -> Mont Moron -> Mont d'Or-> Mouthe - Reisverslag uit Mouthe, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Pontarlier -> Mont Moron -> Mont d'Or-> Mouthe - Reisverslag uit Mouthe, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Pontarlier -> Mont Moron -> Mont d'Or-> Mouthe

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 Augustus 2019 | Frankrijk, Mouthe

Vandaag ben ik op de terugweg naar Nederland. 

Van de laatste 4 dagen maak ik nog 2x een verslag. 

Niet dat er niet genoeg te vertellen is voor 4 verslagen, maar wanneer ik dat doe ben ik pas klaar als ik in Nederland terug ben.

Er gebeurt natuurlijk altijd veel van hetzelfde. Veel stijgen en dalen. Het erg erg hete weer. (Bíjna)steeds weer dat bivak.

27-8-2019.

Vannacht heb ik mijn hoogste bivak gehad, op bijna 1200m hoogte op de helling vd Mont Moron. Ik kreeg vannacht ook weer een stevige onweersbui over me heen. De Mont Moron is een skigebied. Ik had me een wandeling naar boven kunnen besparen door de skilift te nemen.

Een gemiste kans. Veel mountainbikers komen met de lift omhoog om via extreem steile paadjes weer naar beneden te gaan. Andersom heb ik ze het niet zien doen. Naar boven fietsen en met de lift naar beneden gaan.

28-8-2019

Het hoogste bivak van gisteren was eigenlijk een aanloopje voor vandaag, het passeren vd Mont D'Or. Dit is het hoogste punt van dit deel vd GR5 met 1461m. natuurlijk lang geen echte berg. Van bovenop dit top(je) kun je bok helder weer de Mont Blanc zien. Ik heb hier een glimp van gezien. Maar of dit op de foto ook zichtbaar is vraag ik me af.

Het is voor mij altijd een beetje ontluisterend dat je met veel moeite omhoog komt lopen en dat er dan een 50m onder de top een parkeerplaats is waar de mensen met bosje uit de auto stappen en met teenslippers het laatste stukje naar boven lopen.

Vandaag in Mouthe in de Gite d'etape Veronique geslapen.

Dit om een aantal redenen, ik verwachtte weer regen en onweer vannacht en ik wil morgen vroeg op omdat ik een lange tocht moet maken ivm de aansluitingen vh openbaar vervoer naar Genève en naar huis voor as vrijdag.

Het krijgen van deze slaapplaats in de Gite was weer een staaltje franse vriendelijkheid.

In Mouthe kom je van de berg af direct bij een Auberge/skihotel. Deze is echter op woensdag gesloten. Gelijk daarnaast is een camping municipal (gemeente-camping). Toen ik de beheerder vroeg naar een Gite d'etape vertelde hij iets over reserveren per telefoon. Jammer genoeg begreep ik hem niet. Hij belt op naar het gemeentehuis en vraagt of een collega, die wel engels spreekt, wil helpen.

Hij ruimt al zijn spullen op en brengt me naar de Mairie. Zijn collega begint na wat uitleg te bellen en vraagt of het goed is dat ik wacht tot het "nummer?" er is. Ik wil me rugzak uit de auto halen vd campingbeheerder maar moet van hem weer instappen. Ik probeer hem te vertellen dat ik boven in de Mairie moet wachten. Nee ik. moest echt mee. Ik mee en hij laat me zien waar de gite is. Terug naar het gemeentehuis en nu mocht ik daar uitstappen en wachten. 

Uiteindelijk blijkt dat de eigenares vd Gite niet thuis was. Die moest een code doorgeven waarmee ik de deur kon openen. Toen ik daar kwam werd ik door een buurvrouw binnengelaten en door haar wegwijs gemaakt.

Daar heerlijk gedoucht, gekookt en op een zacht bed geslapen. Waar ik helemaal niet aan gewend was. Erg onrustig en miet zo goed geslapen.

Ik heb binnen wel een enorme regen en onweersbui misgelopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 12126

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: