Ribeauville- bivak 1000m voorbij Auberge du Haycot - Reisverslag uit Ribeauville, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Ribeauville- bivak 1000m voorbij Auberge du Haycot - Reisverslag uit Ribeauville, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Ribeauville- bivak 1000m voorbij Auberge du Haycot

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Augustus 2019 | Frankrijk, Ribeauville

Vamorgen na 50min lopen kwam ik bij de Col de Seelacker. Het beoogde doel van gisteren. De markeringen leken hier netjes. Dus de verbazing was groot toen ik na de beklimming naar, en de afdaling van de Koeningsstuhl( K.S.) weer op dezelfde plek uitkwam . Een bronzen kruis voor een jongen die hier door de bliksem getroffen was.

Zonder dit markante punt zou ik niet geweten hebben dat ik va de K.S. eigenlijk aan het teruglopen was.

Blijkbaar een pijl gemist of weer op een rond-wandeling gezeten.

Vanaf dit kruis een rechtstreekse route naar de GR5 gezocht. Was maar 5km en een beklimming om of zo. Ik ben niet nog een keer naar de K.S. omhoog gegaan om te kijken wat er nu mis ging.

Hierna ging alles redelijk. Een aantal flinke stijgingen. Ben regelmatig boven de 1000m geweest, tot +/-1250 m aantoe.

Onderweg water gekregen bij een Frans natuurvriendenhuis. Op mijn vraag om daar te mogen overnachten, mocht dat niet. Op last vd  brandweer moet het huis eerst brandveilig gemaakt worden, een klusje van 2 tot 3 jaar.

Ben daarna vrij op tijd gestopt.

Nog moe, mooie plek, vlak, zonnig,m boven de 1000m. Morgen weer fris verder.


  • 20 Augustus 2019 - 08:42

    Marcel:

    Hoi Rob,
    Geweldig leuk dat je weer zo'n mooie wandeltocht gaat maken en ons gewag maakt van je belevenissen.
    Ik kijk uit naar je verhalen!
    Hartelijke groet,
    Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 12067

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: