Ballon d,Alsace - Giromagny - Reisverslag uit Giromagny, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Ballon d,Alsace - Giromagny - Reisverslag uit Giromagny, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Ballon d,Alsace - Giromagny

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Augustus 2019 | Frankrijk, Giromagny

Bivak 2-3km Voorbij Giromagny. Opzij van sport velden Stada Belleveu. 

Vandaag weer van alles mis tussen het GR5-parcour en mij.

Ondanks het onweer van vannacht, de tent redelijk droog kunnen inpakken. Het weer fris, goed wandelweer en met frisse moed weer op pad

--------

De wereld is schoon.

Gespoeld voor een nieuwe dag.

Na een onweersnacht.

Haiku 63

---------

De markeringen klopte met mijn GPS-route, dus te vertrouwen. Bij een boerderij/ferme-auberge Wissgrutt du Planes moet het waarschijnlijk verkeerd zijn gegaan. Wat ik heb gelopen was wel als GR5 gemarkeerd, maar was waarschijnlijk een GR531 oid, dat zijn lokale en/of kortere routes die op dezelfde manier gemarkeerd zijn en waar soms een begin-richtingbordje met het nummer bijstaat. Staat dat er niet of heb je dat niet door dan kun je makkelijk op zo'n verkeerde GRxxx terecht komen. Het parcour was niet te moeilijk, hoofdzakelijk dalend. Wat ook te verwachte was. En op een gegeven moment kwam ik door het plaatsje Masevaux met een supermarkt. Dat was gunstig, want ik moest toch nieuwe voorraad hebben. Een poosje na de supermarkt hielden de markeringen op. Bij controle mijn GPS bleek ik meer dan 20km van de plek(Giromagny(G.m.) te zitten waar ik vandaag hoopte uit te komen.

Met wat hulptroepen thuis, bepaald hoe ik in G.m. kon komen en ben gaan lopen en liften. Gelukkig kreeg ik na een km of 4 een lift tot in G.m.

Daar de goede GR5 weer opgepakt en een km of 3-4 voorbij G.m. bij sportclub ??? Stada Belleveu een bivak in t bos gevonden.

Ondertussen hebben jullie wel door dat je mij beter niet kan nemen als gids op de GR5.

Bij het opzetten van de tent zag ik een vos 50m achter de tent langs lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 14007

Voorgaande reizen:

23 Juli 2024 - 21 Augustus 2024

E2 (vervolg) in Engeland, Filey naar Portpatrick

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: