Na de brug naar Le Noirmont - Villers-le-Lac - Reisverslag uit Villers-le-Lac, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Na de brug naar Le Noirmont - Villers-le-Lac - Reisverslag uit Villers-le-Lac, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Na de brug naar Le Noirmont - Villers-le-Lac

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Augustus 2019 | Frankrijk, Villers-le-Lac

Een enerverende dag vandaag. Hoogtepunten, steile afdalingen, geluk, pech en toch weer geluk.

Het Bivak in het dal vd Doubs is het stilste dat ik op deze GR5 route heb meegemaakt. Niets vd buitenwereld is er te horen. Helaas bleek dat de stilte makkelijk kan worden doorbroken

----

Het stille bivak.

Een plekje zonder woorden.

De wereld ontwaakt.

Haiku 69

-----

De GR5 door het dal vd Doubs vervolgd. Het pad loopt hierbij langzaam aan omhoog tot de Echelles de la Mort. De trappen vd dood. Dit zijn een aantal trappen/ladders die je in één keer weer op het niveau vd rivier terug brengen. Hier is een waterkrachtcentrale gebouwd. Het pad gaat verder langs de rivier en later langs het stuwmeer. Het loopt nu vrijwel vlak, maar is zo ruig qua stenen dat je op iedere stap moet letten en je nooit een loopritme krijgt.

Toch is dit een schitterend traject. 

Jammer genoeg was ik een beetje gehaast. Omdat ik gisteren geen boodschappen ben wezen doen in Le Noirmont, moest ik dat nu wel doen in Villers-le-lac.(Vll). Nu werd dat echt nodig omdat mn campinggaz bijna op was. Vll ligt eigenlijk net iets buiten de loopafstand, zeker met zo'n ruig pad. 

Bij Le Pissoix verlaat de GR5 de Doubs en klim je vrij steil (400-500m) het dal uit en daal je weer langzaam af naar wat plaatsjes over makkelijke bos,- en grindpaden.

Even minder opletten en hier zwikte ik behoorlijk door m'n enkel. De eerste stappen was het echt kreupelen, later ging het beter en moest ik goed opletten hoe ik mijn voet moest neerzetten. De GR5 daalt weer af naar de Doubs en een heel groot stuwmeer.

Om op tijd in Vll te komen heb ik een rechtstreekse route genomen en ben gaan liften. Dit is uiteindelijk gelukt. Een Fransman die in Zwitserland werkt bij Carrier. Hij heeft me voor de supermarkt afgezet.

Hier inkopen gedaan, maar helaas weer geen campinggaz. Overleg met een paar personeelsleden: in een volgend plaatsje Morteau, een 10km verderop hadden ze het zeker. "Ja maar ik ben te voet en dit ligt buiten de route en het is al laat."

Geen probleem volgens de man vd visafdeling. Ik breng je er in 5min. heen.

In de auto naar Morteau.

De winkel die zeker campinggaz heeft de Bricomarche was al dicht. Hij heeft me toen bij de Intermache afgezet.

Hem 3 rollen wc-papier gegeven, niet voor het vervoer, maar waar laat ik zoveel wc-papier in mn rugzak. Een hand en een omhelzing. Hij terug en ik de winkel in. Bij de receptie gevraagd hebben jullie campinggaz, dit opgeschreven ook. Overleg, 2personen, 3personen. Nee dat hebben we niet. Toch de winkel in en ik kon uit een heel schap van campinggaz kiezen. 

Dit toch maar even bij de receptie laten zien. "Oohh, aha, jaaaaa.

Terug naar Vll proberen te liften, niet gelukt en toen maar ergens in een weiland mn bivak gemaakt. De tent was al nat vd damp voor hij goed en wel stond.

Gekookt en ik moest idd mijn gastank wisselen.

Mijn enkel met arnica behandeld en geslapen als een blok.

Ps:ik werd gewaarschuwd dat er wel 4x mail werd verstuurd van een nieuw verslag

Ik zal proberen hier beter mee om te gaan. Ik wil niet graag als 'die wandelende spammers" gezien worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 12103

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: