Courtefountaine - 3km na de brug naar Le Noirmont - Reisverslag uit Le Noirmont, Zwitserland van Rob Duim - WaarBenJij.nu Courtefountaine - 3km na de brug naar Le Noirmont - Reisverslag uit Le Noirmont, Zwitserland van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Courtefountaine - 3km na de brug naar Le Noirmont

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 Augustus 2019 | Zwitserland, Le Noirmont

Vanmorgen voor de eerste keer door de wekker gewekt. De andere dagen was ik steeds 1 - 1/2 uur voor de wekker wakker. In mijn droom kreeg ik 'm niet afgezet.

------

De wekker wekte.

Mijn droom nam dat in zich op.

Klagende buren

Haiku 68

--------

De tocht begint met veel klimmen en dalen, dalletjes in en weer uit. Niet extreem hoog, wel steeds pittig tot zeer pittig. De GR5 daalt uiteindelijk af naar Goumois, dit is een grensplaats aan de rivier de Doubs. De ene kant Zwitsers de andere kant Frans.

Vanaf Goumois door het dal vd Doubs gelopen, dit is een grensrivier met Zwitserland. Deze grens is in 1780 vastgelegd door Louis XVI en de prins-bisschop van Bazel. Dit is infoborden wijsheid, zo goed heb ik nooit opgelet met de franse geschiedenislessen.

Ik had me ingebeeld (en er stiekem op verheugd) dat dit gedeelte wat saai zou zijn, op een pad of weg langs de rivier lopen, lekker vlak. De eerste paar km was dat ook zo. Bij een parkeerplaats ging de route vd weg af, langs een paadje langs de bergrand naast de rivier in een soort bosstrook. Al verder werd het steeds spannender. Onder, over en langs omgevallen bomen, rotspartijen af en op. Tot ik niet meer verder kon, omdat ik voor een echte waterval stond. Er zat niets anders op dan een foto te nemen en om te keren.

150m eerder had ik een ander paadje gemist dat omhoog liep en aan de bovenkant vd waterval langs liep.

De route bleef langs de rivier lopen, soms over dit soort paadjes en soms over bosbouwwegen.

Bij de brug naar Le Normont aan de zwitserse kant een kop thee gedronken, water bijgevuld en geïnformeerd naar toegankelijkheid vd GR5. Er stond namelijk een bord met "danger, explosion en coupe" oid.

Maar volgens de restauranthouder was er niets aan de hand.

Nog 2-3km doorgelopen en op een vlak stukje op de helling bivak gemaakt.

@Eveline:

1-bedankt voor de vertaling.

2-ik heb geen rustdagen, Il kom hier voor m'n rust.

3-ik heb maar 1pan, dus eet elke dag een stoofpotje met oa rijst, zeewier, verse groenten en een blikje vis(sardines of makreel oid)

S'morgens en s'middags brood met kaas, soms geitenkaas.


  • 27 Augustus 2019 - 22:01

    Jam Duim :

    Hoi Rob
    Mooie tocht loop je . De foto's zijn echt mooi , leuk dat je iedere keer iets verrassend tegen komt zoals die natuurlijke brug . Zoiets is toch heel bijzonder. Geniet van de verdere tocht en blijf goed eten.
    Ben benieuwd naar het verdere verloop.
    Groetjes Albertine en Jan

  • 27 Augustus 2019 - 22:43

    Door:

    Wat een dagetappe Rob! Woeste waterval, ik zou ook omdraaien

  • 28 Augustus 2019 - 08:24

    Martijn:

    Mooi inderdaad die foto's telkens bij de verslagen. Het klinkt als een mooie maar ook behoorlijke uitdagende tocht. Je hebt die kruiwagen niet meegenomen? :) Geniet ze nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 12089

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: