Col de la Schlucht- Mittlach (incl. de passage vd - Reisverslag uit Mittlach, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Col de la Schlucht- Mittlach (incl. de passage vd - Reisverslag uit Mittlach, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Col de la Schlucht- Mittlach (incl. de passage vd

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 Augustus 2019 | Frankrijk, Mittlach

Vandaag op de camping municipal van Mittlach gearriveerd.

Is +/- 3-4km vd route. Morgen puzzelen hoe ik daarop terug kom.

Kon hier gelukkig wel een paar blikjes vis, een stokbrood en pakje Edammer kaas kopen.

Heb in de huiskamer vd camping zutten te koken en te eten en te laden(220). Een vd blikjes vis is makreel &wijn&groenten.

Vermoed niet dat ik aan de 2 ons groenten en fruit kom, ook niet met de handjes onderweg geplukte bramen.

De passage over Hohneck viel behoorlijk tegen. Het bivak nog droog opgebroken. Maar gedurende de tocht werd het steeds regenachtiger. Eerst kon ik nog met een paraplu uit de voeten. Maar door de toenemende wind werd dat te gevaarlijk en moest ik mijn rugzakponcho aantrekken. Een leuk klusje met die wind. Het werd steeds winderiger, kouder, mistiger en natter.

------------

Echt een aanrader.

Het uitzicht is schitterend.

Wind, mist en regen.

Haiku 57

-----------

Op de top had ik het zo koud dat ik geen plaatje meer kon schieten.

Bij de afdaling kwam ik waarschuwingsbordjes tegen over de GR5. Aan een Fransman gevraagd wat die betekenden. Wegens gevaar was er een afsluiting en een omleiding, als ik het goed begreep door een aardverschuiving.

De omleiding gevolgd over een zeer smal, steil pad waarbij je soms over ladders en met kabels langs de rotsen moest afdalen.

Geen pretje met een zware rugzak, rugzakponcho, veel tegenliggers en klappertandend vd kou. De omleiding gevolgd tot Auberge le Schallern. Ben daar met flamkuche, thee en warmte weer wat opgewarmd.

In de Auberge advies gekregen om op de GR5 terug te komen. Dit deels opgevolgd en op een bepaald moment een alternatieve route gevonden naar Mittlach.

Ook dit liep niet als een zonnetje (nee,in de regen, haha)

Er was een kronkelpad dat de berg af zigzagd. Ergens halverwege waren ze aan het kappen geweest over een strook van 100-150meter. De stammen lagen steeds dwars over t pad. Dus moest er steeds over en soms onderdoor worden geklauterd. Sommige bomen moet je wel 3-4x passeren. Beneden aangekomen was de toegang tot het pad met linten afgesloten.

Ik ben niet terug gelopen maar ben onder het lint door gegaan ipv er doorheen. In de huiskamer zitten eten. Wat zijn een stoel en fornuis toch een heerlijke uitvindingen.


  • 21 Augustus 2019 - 07:56

    Martijn:

    Zo, het zijn me de avonturen wel Rob! Kan me voorstellen dat een stoel en fornuis na zo'n dag met regen en steile afdaling weldadig aanvoelt. :)
    Ben benieuwd waar je in de afgelopen dagen hebt beleefd, ik lees graag mee. Geniet ze van de mooie omgeving!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 12086

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: