Binnenkomst in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rob Duim - WaarBenJij.nu Binnenkomst in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Binnenkomst in Santiago

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 September 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag ben ik eindelijk Santiago binnengelopen. Vanuit O Pedrouzo, een afstand van 20km. Geen ingewikkelde afstand, geen ingewikkelde parcour. Alleen om op tijd voor de officiële kerkdienst te komen moet je wel op tijd weg. De eerste lopers staan al voor 5uur op. Ik ben om 7uur op pad gegaan, in het donker door het bos. Het is weer een andere manier van lopen. Verlichting voor waar je je voeten zet door míjn GPS-apparaat en de lampen van andere lopeds. Om 11:30 was ik bij de kathedraal en om 12:00 heb ik de pelgrimsmis meegemaakt. Een zeer volle kerk met voornamelijk pelgrims, maar ook andere toeristen díe het zwaaien vh wierrook-vat wilden meemaken.
Een indrukwekkende gebeurtenis; ja. De moeite waard; ja. Maar voor mijn gevoel te veel ceremoniën. Ik ben niet katholieke, dus ben ook niet thuis in de ceremoniën van deze kerk. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, gaat mijn voorkeur meer uit naar eenvoud.
Verder ook langs de schrijn van Jacobus de Apostel gelopen, een van de eerste volgelingen van Jezus. Het uiteindelijke doel van deze tocht, pelgrimage. Dit deed meer met me dan de kerkceremonie. Deze ervaring had ik niet willen missen.

Het vervolg, informatie verzamelen voor de camino Fisterra (het einde vd wereld) en de camino Englis, voor mij de weg naar het vliegveld.

Gisteren had ik nog een nieuwsbrief gemaakt maar geen netwerk om te verzenden, helaas was hij vanochtend verdwenen. Jullie houden deze van me tegoed, ik moet hem vanuit het concept weer in Messenger zetten voordat hij op internet geplaatst kan worden.

Ik heb nog 10 dagen te gaan voor ik weer in Nederland ben, van deze periode zal ik jullie uiteraard van op de hoogte houden.

Tot dan, een pelgrimsgroet,
pelgrim Rob

• 22 September 2014 - 23:16

Irene Zijlstra-Duim:

Hoi Rob,
    Je leest dit na terugkomst begreep ik. Maar geweldig dat je Santiago bereikt hebt!!
    Bijzonder dat je dit avontuur bent aangegaan en een prachtig baken in de tijd zal de pelgrimstocht worden.
    Hartelijke Noord-Hollandse groeten!
    Je zus Irene en familie

• 23 September 2014 - 09:37

Eveline (G.A.):

Hoi Rob,

Gefelicitieerd!!! Wat een mooie mijlpaal van deze reis! Fijn dat je ook zulke mooie ervaringen kan opdoen in Santiago. Wij tellen nu de dagen af tot je weer op kantoor bent ;-)

Maar nog even genieten hoor van de laatste (100??) kilometers van je reis...

Groetjes,

Eveline en al je Amersfoortse collega's

• 23 September 2014 - 21:02

Jan Duim:

Hoi Rob,
    Van harte gefeliciteerd met het voltooien van je droom.
    Wat een mooie prestatie heb je jezelf bezorgd.
    Geniet van de laatste dagen en we horen graag een keer alle verhalen.
    Albertine, Jan en Kids

• 24 September 2014 - 09:15

Ronald:

Hoi Rob,

Van harte gefeliciteerd met deze prestatie.
    Ik doe het je in iedergeval niet na.

Geniet nog even van de zon en de vrijheid.

Groetjes Ronald.

• 24 September 2014 - 13:42

Marcel:

geweldig leuk hoor!
    wij hebben je reisverslagen met veel plezier gelezen en je hebt zeker schrijverstalent.
    nou blijf nog even in de euforie van deze byzondere prestatie en we spreken je hopelijk snel!

hartelijke groet,

Anna, Illka en Marcel

• 24 September 2014 - 19:35

John:

Gefeliciteerd Rob, echt geweldig gedaan!

Hopelijk was de reis wat je er van verwacht had!
    Waarschijnlijk zelfs meer.

Geniet nog van je laatste dagen en veel loopplezier!

Groeten
    John

• 29 September 2014 - 14:12

Wilma:

Wil je ook via dit medium Feliciteren met je aankomst in Santiago, Superrrrrrrrrrrrrrssssssssss Rob,
    dat heb je toch maar mooi gepresteerd !!!

De verhalen die wij hebben mogen volgen, geven een kleurrijke indruk van zowel de mensen die je hebt ontmoet, als alle ervaringen en situaties. Ben benieuwd na je verdere info over je reis !!

Geniet nog na met de komende kilometers, het gaat je goed.