Avondmuziek en Ontmoetingen - Reisverslag uit Decazeville, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu Avondmuziek en Ontmoetingen - Reisverslag uit Decazeville, Frankrijk van Rob Duim - WaarBenJij.nu

Avondmuziek en Ontmoetingen

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Augustus 2014 | Frankrijk, Decazeville

Muziek.
Woensdag en donderdag door het gebied voor Aubrac gelopen. Dit zijn zeer uitgebreide graslanden. Zeer veel weilandjes afgezet met stenen muurtjes. Het gebied was woensdsg het ruigst. Deze weiden kunnen alleen maar begraasd worden en niet gemaaid, te veel stenen/rotsen in het gras.
Tussen Finnieyroll en Montgros overnacht in een sparrebosje omringd door weilanden en koeienbellen die voor een avondconcert zorgden, een rustgevend geluid maar gelukkig gaan zij ook s'avonds slapen zodat het uiteindelijk toch helemaal stil werd.
Donderdags was het grasland wat minder ruig (zie foto), nog steeds indrukwekkend in de wijdsheid en openheid van het uitzicht. Ik heb hier erg van genoten.

Ontmoetingen.
Na het verlaten vd graslanden heb ik ergens een verkeerde afslag genomen. (Blijkbaar nog aan het dromen over het landschap) Behalve de GR65, de route naar Santiago, loopter ook nog een GR6 mrt dezelfde kleur markeringen. Zo een afdwaling heeft ook zo z'n charmes. Op dit stuk kwam ik een leuk Duits stelletje tegen, hier een 1/2 uurtje mee staan kletsen over van alles en nog wat.
Daarna werd ik beloond met een prachtig uitzicht toen ik weer naar de juiste route liep.
Vrijdags ben ik in Saint-Come-d'Olt ! uitgebreid gefotografeerd, ook alle andere pelgrims, door een Belgische amateurfotograaf. Als het goed gaat komen die foto's ook mijn kant op, dan kunnen jullie zien hoe ik er toen aan toe was.
Later werd ik bij het beklimmen van een helling ingehaald door een Duitse jongrn die mij vroeg "ken je me niet meer" "eh nee" "nou ik ben die jongen in de regen met de poncho, jij bent toch Ron uit Holland?".
Na wat nadenken is hij mij tijdens een regendag (10dagen eerder gepasseerd),terwijl ik in een bushokje stond te schuilen en te eten. Later heb ik met een gite-genoot van hem een eind samen gelopen, die het blijkbaar weer over mij gehad heeft.
Zaterdag op het taject uit Estaing heb ik met een franse dame uit Nantes tijdens een onweersbui geluncht. Het was haar 1e wandeldag, en ieder jaar loopt ze een weekje het Jacobspad. Het frans voor Teunisbloem is Onagre.
Vandaag (zondag) raak ik damen met een andere pelgrim in gesprek met een gite-eigenaar. Toen ik door liep begon hij uitgebreid een lied te zingen over pelgrims op weg naar Santiago, die veel geluk vinden in het bereiken van het doel.

Ondertussen loop ik ook nog wel eens. Vandaag ben ik tot in Decazeville gekomen. Van vrijdagavond tot zondagmorgen heeft het af en aan geonweerd en geregend. Daar was de waterdichtheif van de tent niet op berekend. Dus vandaag overnachting ik weer in een gite om de boel te wassen en te drogen. Tot zovet voor vandaag. Groet "pelgrim" Rob

  • 06 Augustus 2014 - 15:11

    John:

    Hoi Rob,

    Wat die koeien betreft? Wat voor concert?
    Leuk dat je nu steeds meer mensen ontmoet, kun je tenminste lekker kletsen!
    En kijk uit met het nemen van verkeerde afslagen, hoeveel km heb je omgelopen?
    Natuurlijk zijn we benieuwd naar de foto's van de Belgische amateurfotograaf, maar dat
    komt nog wel een keer!

    Nou Rob, wederom wens ik je veel sterkte, loopplezier en mooi weer toe!
    Je hebt er al weer een kilometertje of 400/450 opzitten!?
    Nu al alle respect!!

    groeten,
    John

  • 06 Augustus 2014 - 20:59

    Irene Zijlstra-Duim:

    Ha Rob,
    Lijkt mij mooi die weilanden in de Aubrac. Heerlijk groen en leuk de dieren om je heen!
    Als verjaardagscadeau voor je denk ik nu ineens aan een aardige koeienbel... Maar dat is nog ver weg!
    Voorlopig wandel je voort, ontmoet je aardige mensen en heb je leuke gesprekken zo te lezen.
    Lig je nog goed op koers wat betreft de voorgenomen kilometers/afstanden?
    Rob, veel plezier daar weer en wij gaan morgen van Egmond naar Castricum over het strand lopen.
    Klein tochtje, maar ook genieten.
    Groet van hier!
    Rob, Irene en kinderen

  • 07 Augustus 2014 - 09:26

    Henk:

    Hallo Rob,

    vandaag weer aan het werk na een prima vakantie. Snel enkele reisverhalen van je gelezen: leuk om zo te proeven wat je meemaakt. Sterkte en geniet van je wandeltocht!

    Hartelijke groeten,
    Henk

  • 07 Augustus 2014 - 10:14

    Eveline (G.A.):

    Hoi Rob,

    Wat een afstand heb je al afgelegd zeg. Leuk om dat op de kaart te kunnen zien. Je zit nu verhoudingsverwijs erg dicht bij mijn ouders tweede huisje (in Gignac vlakbij Souillac). Maar dat is wel een heeeel eind omlopen. Wat we ons hier nog afvragen, normaal komt een pelgrim thuis met lange haren en lange baard. Kom jij zo terug met een kaalgeschoren koppie??

    Loop ze en doe voorzichtig!

    Groetjes,

    Eveline (en de rest van de kamer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Wandelaar in hart en nieren. Sinds 17-jarige leeftijd bezig met wandelen. Later ben ik ook het hardlopengaan beoefenen, maar wandelen blijft de grootste bewegingsbron. Doordat ik ben opgegroeid in een verhuisbedrijf heb ik ook het 'TranSPORT' een groot deel van mijn werkend leven uitgeoefend. Zelfs nu onderweg naar Santiago heb ik het verhuisbedrijf niet helemaal achter me gelaten (of juist wel ;-) ) De komende weken ga ik proberen om vanuit Geneve te Zwitserland naar Santiago de Compostella in Spanje te lopen. +/-2200km in 12 weken.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 12078

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

E2 in Engeland

08 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

GR5: Maastricht naar Hoek van Holland.

20 Augustus 2021 - 31 Augustus 2021

Vervolg GR5 Deeltraject: Landry-Nice

11 Augustus 2020 - 06 September 2020

Vervolg GR5: Deeltraject La Cure (fr)-Landry (rich

12 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

GR5: Deeltraject Selestat - La Cure

08 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: